Kali ni dalam motivasi kejayaan, kita bongkar dua syarat untuk berjaya dalam hidup. Syarat ni adalah syarat yang paling asas, iaitu:

1. Meningkatkan daya motivasi.

Motivasi adalah penggerak untuk kita maju ke hadapan. Motivasi kita kena kuat supaya dengan itu kita ada dorongan untuk melepasi segala macam permasalahan dan kegagalan.

Nak menjadi orang berjaya sebenarnya senang tapi Anda akan diuji dengan pelbagai cabaran hingga menjadikan usaha mencapai kejayaan tu sesuatu yang amat sukar. Untuk kita berdepan dengan berbagai kesusahan dan bangkit darinya, kita perlu meningkatkan daya motivasikejayaan. supaya kita tahan berdepan kesukaran-kesukaran dalam proses memburu

2. Meningkatkan keupayaan mental.

Anda tak perlu menjadi genius untuk berjaya dalam hidup.

Anda cuma perlu mental yang kuat, emosi yang utuh dan ilmu yang mantap. Mental Anda perlu cergas. Mental kita boleh ditingkatkan keupayaannya dengan membanyakkan membaca, belajar mengawal emosi, bersangka baik dan belajar menenangkan diri.

Mental kita berada pada tahap paling baik apabila kita berada dalam emosi yang paling tenang.

Untuk itu, kita kena berusaha sedaya upaya bertenang sepanjang masa, relaks, be in control. Apa jua yang berlaku nanti, hadapinya dengan tenang.

Mulai hari ini, tingkatkan tahap motivasi dan meningkatkan keupayaan mental kita. Moga dengan itu, kita beroleh kejayaan dalam apa jua yang kita usahakan.