Realiti Adalah Produk minda

Realiti adalah produk daripada minda. Anda membentuk realiti Anda sendiri, beberapa jam akan datang, beberapa hari akan datang, beberapa bulan akan datang melalui bayangan imaginasi yang Anda gambarkan berulang-ulang, terutama bila Anda sakit hati.
Gelombang tenaga minda yang terhasil dari fokusan imaginasi akan menarik orang perseorangan, perkara, situasi dan benda datang pada Anda. Ia sama seperti kita berdoa untuk meminta sesuatu pada Allah Maha Esa.
Realiti yang kita lalu sekarang ini, adalah hasil daripada pemikiran kita lepas-lepas, di beberapa bulan lalu, bahkan beberapa jam yang lalu. Proses ini akan terus berlaku.
Kuasa minda bukan sesuatu yang karut. Walaupun Anda memfokus pada usaha tanpa mempercayai kekuatan kuasa minda, dalam memfokus itu Anda akan sering memikir bagaimana berusaha dengan lebih berhasil lagi, terutama jika Anda seorang usahawan.
Sedar tak sedar, seorang usahawan sering menggunakan kuasa minda untuk memikir idea dan mengatur strategi perniagaan, walaupun menidakkan sebab bercakap hal kuasa minda nampak seperti menjurus pada amalan psikik.
Bila memikir dengan penuh perhatian, fikiran Anda menerbitkan gelombang tenaga yang kuat kerana ia bertumpu pada satu titik, sama seperti cahaya matahari difokuskan pada kertas putih menggunakan kanta, kuat sehingga kerta terbakar. Ia menjadi kuat sebab semua tenaga tertumpu ke situ saja, bukan terbias ke tempat lain.
Bila sudah tertumpu, kuasa minda serta merta menarik apa yang dalam fikiran lebih-lebih lagi jika kerap difikirkan berulang-ulang, sama seperti Anda memfokuskan cahaya matahari berulang-ulang di atas kertas putih yang sama. Kesannya, banyak kesan kertas putih terbakar berwarna hitam.
Jika fikir masalah, kuasa minda menarik masalah. Jika fikir penyelesaian masalah, kuasa minda menarik penyelesaian masalah. Fikir idea, kuasa minda akan menarik idea.

0 comments: